We change insurance with
the power of friendship

Open positions Offene Stellen

Our mission Unsere Mission

The insurance business has been lacking innovation for decades.

Somewhere along the way customers have grown unhappy and lost faith in the fairness of the industry. An industry most people depend upon in order for safety and security. We are on a mission to change this - we will make insurance a thoroughly positive product again.

Friendsurance is known for our key innovation: Introducing a peer-2-peer element into traditional insurance plans.

In der Versicherungsbranche mangelt es seit vielen Jahren an Innovation. In dieser Zeit sind die Kunden unglücklich geworden und haben ihr Vertrauen in eine faire Versicherungsindustrie verloren – eine Industrie, auf die die meisten Menschen angewiesen sind, um sich gut abzusichern. Unsere Vision ist, dies zu ändern: Wir wollen Versicherungen für unsere Kunden jeden Tag besser machen.

Friendsurance ist bekannt für seine Schlüsselinnovation: Wir haben als erstes Unternehmen ein Peer-to-Peer-Element in das traditionelle Versicherungskonzept eingeführt.

Without changing your insurance company we enable people to form small groups, receiving sizeable bonus if the group stays claim free.

This is just the beginning.


In the video below CEO and founder Tim Kunde talks more about Friendsurance’s mission.

Dieses Konzept ermöglicht einen jährlichen Bonus bei Schadensfreiheit, indem sich mehrere Kunden in kleinen Gruppen mit derselben Versicherungsart zusammenschließen – ohne dass das Versicherungsunternehmen gewechselt werden muss. Das ist nur der Anfang.

Im folgenden Video spricht Geschäftsführer und Mitgründer Tim Kunde über die Vision von Friendsurance.

Interview Friendsurance CEO Tim Kunde

Working with Friendsurance Arbeiten bei Friendsurance

Being part of the Friendsurance team means thinking new every day – nobody has done what we are doing and we are bringing two worlds together that so far have been strangers to each other: customer centric technical innovation and the insurance business.


Teil des Friendsurance-Teams zu sein, bedeutet jeden Tag neu zu denken – niemand hat bisher das getan, was wir tun. Wir bringen zwei Welten zusammen, die sich bisher fremd waren: kundenorientierte technische Innovation und die Versicherungsindustrie.

In the interview below you can hear more about this from founder Janis Meyer-Plath as he talks about the challenges for the marketing team.

Im folgenden Interview kannst Du mehr darüber von Mitgründer Janis Meyer-Plath erfahren. Er spricht über die täglichen Herausforderungen für das Marketing-Team.

Working in marketing at Friendsurance

What we offer Was wir anbieten

Personal development Persönliche Entwicklung

We support your development –
when you grow – we grow!
Wir unterstützen Deine Entwicklung –
wenn Du wächst, wachsen auch wir!

Success & responsibility Erfolg & Verantwortung

It takes the impact of a whole team to
change an industry.
Es braucht die Zusammenarbeit eines gesamten Teams, um die Versicherungsindustrie zu verändern.

A happy team Ein glückliches Team

We are on a serious mission and want to
have fun on the way there.
Wir sind auf einer ernsten Mission und möchten dabei Spaß haben.

  • Influence through Objectives & Key results Einfluss durch Objectives & Key results
  • Continuous performance evaluation Continuous performance evaluation
  • German & Sport classes Deutsch- & Sportkurse
  • Academies & Library Akademien & Bibliothek
  • New office done from scratch Modernes Bürokonzept
  • A one-team-feeling ACROSS ALL LEVELS Gemeinschaftsgefühl über alle Ebenen hinweg
  • Employee share option programme Mitarbeiterbeteiligungsprogramm
  • Social area & kitchen Aufenthaltsbereich & Küche
  • The best tools Die besten Tools
  • Central in Berlin Zentral in Berlin-Mitte gelegen
  • Renowned international investors Renommierte internationale Investoren
  • Relocation & Visa service Umzugshilfe & Visaservice

Technical Career Karriere in Entwicklung und Software Engineering

When Product and IT started to build what we offer today, they were the first teams ever to design and communicate a Peer to Peer Insurance. A complex and serious product had to be made easy to understand and trustworthy for our costumers and cooperation partners. Due to this they became the heart of Friendsurance. We now have several teams for web, mobile and internationalisation and have many benefits of having reached this size.

Als unser Produkt- und IT-Team mit der Entwicklung unseres Angebots begannen, waren sie die ersten, die eine Peer-to-Peer-Versicherung konzipierten und kommunizierten. Ein komplexes und seriöses Produkt sollte für unsere Kunden und Kooperationspartner leicht verständlich und vertrauenswürdig präsentiert werden. Aus diesem Grund wurden Produkt- und IT-Team das Herzstück von Friendsurance. Mittlerweile haben wir mehrere Teams für Web, Mobile und Internationalisierung und so viele Vorteile, die mit diesem Wachstum verbunden sind.

However, user centricity and agile development still stand as core in our development.

Our technical stack for web includes Java, PostgreSQL, AngularJS running at AWS and for the native apps we use Java and Swift.

Head of IT Brian Burke gives you an insight into the technical everyday.

Kundenzentrierung und agile Entwicklung sind jedoch weiterhin der Kern unseres Fortschritts.

In der Web-Entwicklung arbeiten wir mit Java, PostgreSQL, AngularJS auf AWS und für die App-Entwicklung nutzen wir Java und Swift.

Brian Burke, Head of IT, gibt dir Einblicke in den technischen Alltag.

Technical career at Friendsurance

At the same time as we are working in a startup atmosphere, on a growing product with a lot of space for creativity, what we are building and the processes we are working on are equal to that of huge international companies.

Vardan Torosyan, Senior Developer at Friendsurance Vardan Torosyan, Senior Entwickler bei Friendsurance

Digital Business Career Digitale Fachkarriere

In Friendsurance we reach our customers through a broad spectrum of channels; ranging from CRM and performance marketing to social media, TV and a wide range of cooperations. Within the digital expertise areas, our strategy is to have small highly qualified and ambitious teams.

Open positions

Bei Friendsurance erreichen wir unsere Kunden über ein weites Spektrum an Kanälen - von CRM und Performance Marketing zu Social Media, TV und verschiedensten Kooperationen. In den Feldern digitaler Expertise setzen wir strategisch auf kleine, hochqualifizierte und ambitionierte Teams.

Offene Stellen

An experienced team leader and specialists are combined with a few handpicked young talents looking for a steep learning curve on the job.

We asked Head of CRM Lisa Hütterroth to talk about her team and what defines their work.

Ein erfahrener Teamleiter und Spezialisten werden mit wenigen gut ausgewählten jungen Talenten zusammengebracht, die nach einer steilen Lernkurve in ihrem Job streben.

Wir haben Lisa Hütteroth, Head of CRM, gebeten, von ihrem Team und ihrer Arbeit zu erzählen.

Digital career at Friendsurance

In Friendsurance we believe in working in cross departmental teams and not in separated departments with separated projects and processes.

Lisa Hütteroth, Head of CRM in Friendsurance Lisa Hütteroth, Head of CRM bei Friendsurance

Our last words: Le Docteur Letzte Worte: Le Docteur

Insurance is all about distributing risk. With dramatic advances in software and data, shouldn’t the way we buy and experience our insurance products change dramatically? Software will rewrite the entire way we buy and experience our insurance products – medical, home, auto, and life.

Frank Chen, Andreessen Horowitz, http://a16z.com/2015/01/22/insurance/